Retur

Vi följer distanshandelslagen när det gäller konsumentens ångerrätt och du som köper varorna har alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen ni fick leverans av varorna.

Om produkten är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering.

Göra så här:
1. Skriv orsak till retur/meddelande på baksidan av Följesedel som du fick med leverans.
2. Skicka tillbaka varorna tillsammans med förpacknings ask, ev. gratis/gåva/komplimang produkter och följsedel till följande adress:

Blue Kristall/Rawthar Family AB,
Bollvägen 11,
52360 Gällstad.

Du bekostar själv returportot. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. När du sänder tillbaka en vara pga att du ångrat ditt köp är det du som står för risken att produkten inte kommer fram. Vi rekommenderar att du skickar alltid dyrare produkter på ett spårbara leverans. Blue Kristall åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi pengarna till det konto du använde vid beställning.

Reklamation:

Vi jobbar så mycket som vi kan för att se till att ni får rätt varor i rätt skick.
Men om det skulle bli så att någon produkt som ni får är skadad när du öppnar paketet eller om ni har fått ett fel varan, då skall ni göra en reklamation till oss.

När ni märker att produkten är fel eller är skadad, då skall ni inte använda produkten utan att ta kontakt med oss omedelbart. Skicka gärna ett mail till oss på info@bluekristall.se med rubrik Reklamation och order nummer.

Det vore bra om ni kan ta en bild på skadan och skicka den till oss. Annars beskriv gärna problemet. Därefter gör vi en reklamationsbedömning på bilden/beskrivningen för att senare kontakta dig om hur vi går vidare i ärendet.